Zoeken

Ben jij al mindful?

Ik hoor de meesten al denken "wat is dit nou weer?". Geloof ons, dit hadden wij ook. Als je nu al een beetje nieuwsgierig bent, wat ik wel denk als je ons blog volgt, heb je al de juiste mindset om mindfulness onder de knie te krijgen. Mindfulness heeft te maken met je geest. Wat je denkt en hoe je dingen vanbinnen beleefd. Lees verder om te weten te komen hoe je jou brein tot een meesterbrein traint!



Onze extra brede definitie van mindfulness:


De vaardigheden om je emoties en gedachten te onderscheiden. En deze vervolgens te observeren in plaats van ze te breken of prijzen. Ook aanwezig en content zijn IN HET MOMENT is een vorm van mindfulness. Zo kun je bijvoorbeeld ook mindful eten aanleren.


Voordelen van mindful zijn:

  • je leeft in het moment

  • je geniet van leuke momenten zonder dat je denkt aan MORGEN OF STRAKS

  • je kunt je gedachten observeren

  • je kunt nadelige emoties onderdrukken, zodat ze niet je rationele denkwijze beïnvloeden

  • je kunt voordelige emoties beter voelen, maar niet zo dat ze nadelig worden

  • je kunt gemakkelijker naden over belangrijke keuzes

  • je voelt je meer content met minder

  • je wordt minder afhankelijk van materialistische dingen, omdat je tevreden bent met je mind

  • je wordt productiever, omdat je minder mindclutter hebt


Als dit je nu leergierig heeft gemaakt ben je aan het juiste adres. Wij vonden het eerst te goed om waar te zijn. Maar deze gedachten bleek onwaar te zijn. We profiteren al meer dan 2 jaar van deze voordelen. Nu gaan we jou leren om mindful te zijn.


Wat wij als eerste hebben gedaan is veel mediteren. Dit lijkt misschien iets wat alleen monniken uit het Midden - Oosten, maar dit is volledig onwaar. Het is namelijk ook niet in een kleermakerszit zitten en de hele dag "hmmm-en". Eigenlijk is het best verfrissende en voor jullie een leuke uitdaging. Het zorgt voor orde en rust in je mind. Er zijn meditatie apps (denk aan Headspace, Calm, enz.)



Je begint je hersenen langzaam te trainen. Ja, dit is mogelijk en je zult in je mindfulness reis ook genoeg resultaten boeken die in het dagelijks leven voelbaar zijn. Opeens ga je beseffen dat er meer is dan de wereld om je heen. Hoe je je voelt heeft veel te maken wat je gedachtes zijn en welke emoties je de baas over je laat worden.

Je kan ook wat self-awereness kweken, dit kan zowel positief als negatief ervaren worden. Door de meeste positief, omdat ze nu goed over zichzelf kunnen oordelen i.p.v. door anderen kritisch bekeken worden en deze visie vervolgens over te nemen.


Maar bedenk ook dat je de eerste maand je je misschien niet veel anders gaat voelen of misschien helemaal niks merkt. Als je blijft trainen en je je blijft inzetten om dit mooie doel te bereiken, gaat het je volgens ons gegarandeerd lukken.



Dit is een skill, als je het zo kan noemen, die je hele leven geldig blijft. Voor iedereen belangrijk die moeilijke keuzes wilt maken of veel stress willen kunnen handelen. Dit is natuurlijk noodzakelijk in het drukke ondernemingsleven.


Zoals Andy Puddicombe zei:


  • Niet aanraken, maar voelen

  • Niet horen, maar luisteren

  • Niet kijken, maar zien

  • Niet eten, maar proeven





AWAKEN YOUR SUCCESS!

© 2020 | YoungProfit

Op alle blogartikelen van YoungProfit berust copyright. Het overnemen van teksten zonder hiervoor toestemming te vragen is ten strengste verboden.

Geen van onze artikelen kunnen als beleggingsadvies worden beschouwd.